https://intelia.ro/wp-content/uploads/2020/12/1-6.jpg
Heavy ads intervention

Recent, Google Chrome a început să lanseze o nouă funcție concepută pentru a bloca reclame care utilizează resurse mari, denumită ‘Heavy Ads Intervention’ – o actualizare care i-a luat prin surprindere pe unii editori de conținut online. Mai multe voci din industrie au spus că există încă întrebări fără răspuns cu privire la impactul potențial asupra veniturilor și alte aspecte tehnice, cu referire la această actualizare.

În locul unei astfel de reclame detectate se va afișa o zonă gri, cu textul „anunț eliminat”. Editorii de conținut online pot testa modul în care intervenția pentru reclamele ce necesită resurse multe le va afecta website-ul și livrările de reclame, în versiunile Chrome 84 ulterioare.

Un inginer Chrome a spus că această intervenție este concepută pentru a descuraja practici precum reclame care exploatează criptomonede și reclame care rulează operațiuni costisitoare în javascript, cum ar fi decodarea fișierelor video, dar și alt gen de reclame care afectează experiența vizitatorului pe site.

Este dificil de determinat doar examinând un material publicitar cât de „greu” ar putea fi și dacă ar putea fi blocat sub noul filtru – situație care devine mai dificilă atunci când anumite campanii folosesc difuzări diferite pentru a se potrivi mai multor tipuri de dispozitive.

Deși Google are un API de raportare care notifică editorii când au avut loc astfel de intervenții, ar fi util de aflat detalii mai granulare despre reclamele care cauzează astfel de intervenții, fără a fi nevoie ca dezvoltatori interni de website-uri să-și implementeze propriiile sisteme de raportare.

De asemenea, în acest moment nu este clar dacă o reclamă care a fost supusă unei intervenții “heavy ads” – dar s-a redat caseta gri de informare pentru utilizator – va fi contorizată ca o impresie în Google AdManager.

Nu toată lumea știe că Google Chrome are un adblocker încorporat. Cu toate acestea, acest adblocker nu are caracteristici asemănătoare cu cele din extensiile populare precum Adblock sau Ublock. Rolul său este altul!

În 2017, Google s-a alăturat “Coalition for Better Ads” (Coaliția pentru anunțuri publicitare mai bune), un grup care specifică standarde pentru modul în care industria publicității online ar trebui să îmbunătățească reclamele livrate consumatorilor de conținut. Când site-ul web afișează anunțuri neconforme cu aceste standarde, așa cum sunt definite de Coaliție, Google Chrome blochează toate anunțurile publicitare.

În plus, propriile platforme de publicitate Google (inclusiv AdManager) au încetat să mai vândă tipurile de reclame care încalcă aceste standarde și care generează reclamații din partea utilizatorilor Chrome. Cu toate acestea, Google AdManager permite în continuare încărcarea de anunțuri video pe care Chrome nu le va difuza din cauza mecanismului denumit “heavy ads intervention”.

AdBlocker-ul Google Chrome este astfel destinat mai mult pentru a ‘pedepsi’ site-urile care încalcă standardele decât să blocheze complet reclamele. În mai 2020, Google a anunțat că începe să blocheze reclamele care încalcă politica privind reclamele publicitare cu resurse mari (heavy ads) începând cu sfârșitul lunii august.

Heavy Ads Intervention

Heavy ads intervention – Intervenția asupra reclamelor publicitare care necesita resurse mari – se referă la un mecanism ce implică blocarea unei reclame considerate că afectează experiența utilizatorului. Google definește acet tip de anunțuri publicitare – heavy ads – ca fiind reclame cu care utilizatorul nu a interacționat cu acestea și îndeplinește cel puțin unul dintre următoarele criterii:

  • Folosește firul principal de execuție mai mult de 60 de secunde în total, sau
  • Folosește firul principal de execuție pentru mai mult de 15 secunde în orice interval de 30 de secunde, sau
  • Folosește mai mult de 4 Mb din lățimea de bandă

Toate resursele utilizate de orice cadre de cod descendente cadrului publicitar sunt luate în considerare pentru limitele de intervenție asupra respectivei reclame!

Este important de înțeles că limitele de timp ale firului principal de execuție nu sunt aceleași cu timpul scurs de la încărcarea reclamei. Acestea se referă la durata de procesare a procesorului pentru a executa codul reclamei.

Google susține că acest tip de reclame – cum ar fi cele care exploatează criptocurrency, cele slab programate sau sunt neoptimizate – pot scurta durata de viață a bateriei, pot suprasolicita rețeaua și pot aduce costuri suplimentare.

Care este impactul pentru industria publicității online?

Majoritatea companiilor de tehnologie publicitară (vendori de publicitate) au redus deja utilizarea rețelei și a procesorului în anunțurile publicitare livrate. De asemenea, datorită actualizărilor motorului de căutare Google, majoritatea editorilor au lucrat la timpii de încărcare a site-urilor lor web. Așadar, cea mai mare parte a industriei este pregătită din aceste motive și din alte motive similare.

Cu toate acestea, aceste noi reguli se concentrează în primul rând pe anunțurile afișate (imagine și alt conținut media), va putea afecta redarea automată a reclamelor video, a reclamelor “rich media” sau alte tipuri de reclame.

Vor exista întotdeauna unele controverse, atunci când Google, în calitate de proprietar al browserului web dominant, Google Chrome, încearcă să sporească controlul asupra conținutului afișat, mai ales când vine vorba de reclame.

Aveți nevoie de ajutor pentru difuzarea de reclame optimizate și cu încărcare rapidă, pe care utilizatorii să nu le considere invazive sau abuzive? Echipa noastră vă poate ajuta să vă optimizați website-ul și livrarea reclamelor pentru a obține venituri maxime din publicitate fără a sacrifica experiența utilizatorului.

Foto: Fotografie creată de PhotoMIX Company, de la Pexels