Google oferă multe modalități diferite pentru utilizatorii de internet pentru a gasi conținut, iar două dintre ele sunt Știri Google (Google News) și Google Discover. Care este exact diferența dintre cele două?
Google News a lansat o versiune beta în 2002. A fost descris ca fiind cel mai mare agregator de știri din lume, deși a rămas în versiune beta până la lansarea oficială în 2006. Funcționează ca un motor de căutare a mii de știri.
Pagina de pornire Știri Google conține titluri, vremea locală și subiectele de top ale zilei. Primele cinci postări din Știri Google sunt dedicate informării știrilor, urmate de postări din alte domenii, inclusiv de divertisment.
In Google News puteți alege între a avea controlul direct și traficul utilizând Accelerated Mobile Pages (AMP) sau stilul personalizat al conținutului bazat pe fișiere tip feed. Puteți utiliza instrumentul Publisher Center pentru a partaja conținutul dvs. cu Google News prin trimiterea de fluxuri RSS, adrese URL ale site-ului web sau videoclipuri.
Ce este Google Discover?
Google Discover este diferit, folosește tehnologie AI pentru a le arăta utilizatorilor informațiile dorite. Google Discover a fost introdus, conform blog-ului Google, în toamna anului 2018, ca înlocuitor pentru Google Feed. Discover a fost menit să „vă ofere conținut relevant, chiar și atunci când nu căutați”.
Schimbarea numelui în Discover, în 2018, a venit cu un design nou și câteva caracteristici noi. Google Discover a adăugat carduri, precum și posibilitatea de a „urmări” anumite subiecte. Discover a oferit mai mult conținut video și conținut vizual, precum și conținut nu neapărat de actualitate dar de interes pentru dumneavoastră.
Google Discover a devenit mai personalizabil și mai ușor de utilizat. S-ar putea să doriți să utilizați, de exemplu, rețete în italiană, să citiți știri din sport în engleză și să vedeți conținut în limba dvs. maternă pentru articole de interes.
Google Discover, la fel ca Google News și pagina de pornire Google (Google Search), i-a condus pe experții din intreaga lume în optimizarea pentru motoarele de căutare și device-uri mobile (Mobile Strategy) să dezvolte strategii pentru a fi cât mai vizibili. In anul 2019, Google a pus la dispoziția editorilor statistici din Google Discover. Compania a avertizat că editorii ar trebui să își bazeze strategiile de trafic în jurul Google Discover.
Google a anunțat cea mai recentă „actualizare de bază” din acest an. Aceste actualizări sunt concepute pentru a se asigura că, în ansamblu, Google își îndeplinește misiunea de a prezenta conținut relevant și de interes cititorilor. Aceste actualizări de bază pot afecta și Google Discover.
Google Discover este unic
Discover este unic deoarece vă ajută să găsiți lucruri pe care nici măcar nu ați început să le căutați.
Discover arată utilizatorilor un amestec de conținut bazat pe interacțiunile lor cu produse sau conținut Google pe care aleg să le urmărească direct. Discover, de asemenea, arată videoclipuri, scoruri sportive, actualizări de divertisment (cum ar fi o nouă lansare de film), informații despre evenimente și multe altele. Discover reprezintă un hub de conținut pentru toate interesele utilizatorului.
Discover vă poate prezice nivelul de expertiză pe un subiect anume și vă poate ajuta să vă dezvoltați în continuare aceste interese. De exemplu, dacă înveți să cânți la vioară, este posibil să vezi conținut pentru începători despre învățarea acordurilor. Dacă sunteți deja un muzician priceput, este posibil să vedeți un videoclip despre tehnici mai avansate.
Discover este prezent pe toate device-urile mobile cu sistem Android. Gândiți-vă la aceasta ca la noua dvs. pagină de pornire în care nu numai că puteți căuta, dar puteți descoperi și informații utile și relevante de pe web pentru subiectele care vă interesează cel mai mult.
Cum apare conținutul în Discover?
Conținutul este eligibil automat să apară în Google Discover dacă este indexat de Google și respectă politicile de conținut Discover. Nu sunt necesare etichete speciale sau alte date structurate. Rețineți că a fi eligibil să apară în Discover nu este o garanție a apariției.
Conținutul în Google Discover este clasificat algoritmic în funcție de ceea ce Google consideră mai interesant pentru fiecare utilizator. Clasificarea conținutului este determinată de puterea potrivirii dintre conținutul unui articol și interesele utilizatorului. Nu există metode certe pentru a stimula clasarea paginilor dvs., în afară de publicarea de conținut pe care considerați că utilizatorii le vor găsi interesante.
În cadrul INTELIA, dezvoltâm strategii privind specificul utilizatorilor fiecărui site în parte. Căutăm soluții personalizate pentru clienții noștri pentru a mări șansele de a fi prezenți cu site-urile acestora în Google Search, Google News și Google Discover și pentru a crește vizibilitatea acestora prin aceste aplicații Google.
Există metode prin care putem crește vizibilitatea site-urilor, respectând și implementând diverse recomandări Google, cum ar fi recomandări privind viteza de încărcare, privind paginile AMP sau imagini de înaltă calitate.
Conform Google, editorii pot înregistra o creștere de 5% a ratei de click, o creștere de 3% a timpului petrecut în paginile lor și o creștere de 3% a satisfacției utilizatorului atunci când cardurile Discover descoperă imagini mari în loc de imagini în miniatură.