Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și Directiva privind confidențialitatea electronică (ePrivacy) afectează modul în care dvs., în calitate de proprietar de site-uri web, trebuie să obțineți consimțământul utilizatorilor dvs. din UE.
IAB Europe, (Interactive Advertising Bureau), este o organizație pentru agenții de publicitate și specialiștii în marketing online, care dezvoltă și guvernează standardele și cele mai bune practici din industrie, efectuează cercetări și oferă asistență juridică.
Framework-ul IAB stabilește un spațiu comun de cooperare între publisheri, agenții de publicitate și furnizorii de gestionare a consimțământului, care poate ajuta la fluidizarea procesului de îndeplinire a cerințelor GDPR și ePrivacy.
IAB a creat “GDPR Transparency and Consent Framework” (denumit TCF) pentru a sprijini editorii, vendorii de tehnologie și agenții de publicitate să respecte Regulamentul GDPR și Directiva privind confidențialitatea electronică a UE (Directiva ePrivacy).
La 1 mai 2020, IAB și-a lansat versiunea 2.0 (TCF 2.0), iar multe agenții de publicitate și vendori de tehnologie au migrat automat către noul framework.
Cerințe pentru consimțământul conform cu GDPR
Pentru ca un consimțământ să conform, trebuie să fie …
- Informat: Ce date sunt procesate și în ce scop? Trebuie să fie clar pentru utilizator, pentru ce acordă consimțământul.
- Pe baza unei alegeri corecte: utilizatorul nu trebuie să fie constrâns să accepte cookie-urile.
- Transparent: dat prin intermediul unei acțiuni afirmative și lipsite de ambiguitate.
- Înaintea prelucrării: dat înainte de a avea loc prelucrarea inițială a datelor.
- Să poată fi retras: trebuie să fie la fel de ușor pentru utilizator să retragă consimțământul din nou, așa cum a fost să-l dea.
În plus, utilizatorul are dreptul de a fi uitat. La cererea utilizatorului, toate datele sale personale trebuie șterse corect. Toate consimțământurile date trebuie înregistrate ca documentație a faptului că a fost dat consimțământul. Cu GDPR, întreprinderile, organizațiile și site-urile web pot gestiona datele utilizatorilor lor numai dacă au consimțământul lor specific sau dacă scopul se încadrează în una dintre celelalte categorii din cele șase motive legale pentru prelucrarea datelor.
IAB TCF 2.0 extinde capacitatea utilizatorilor de a da sau refuza consimțământul și de a obiecta la prelucrarea datelor lor. Consimțământul devine mai detaliat pentru utilizatori, care câștigă mai mult control asupra faptului dacă furnizorilor le este permis să le folosească datele personale.
O altă caracteristică nouă în noul cadru al IAB (TCF 2.0) este capacitatea editorilor de a restricționa scopurile pentru care furnizorii prelucrează datele personale pe site-urile editorului.
Editorii, furnizorii de publicitate și furnizorii de tehnologie CMP și relația dintre aceștia
Ce sunt editorii, furnizorii de publicitate și furnizorii de tehnologie CMP din cadrul IAB și care este relația dintre aceștia? Editorii din cadrul IAB sunt cei care publică conținut pe internet. În general, editorii reprezintă prima parte: adică site-ul web la care utilizatorul are acces.
În industria publicității digitale, editorii depind adesea de afișarea de reclame terțe pe site-urile lor web pentru a genera bani din vizionări. Acest lucru este de obicei rezolvat prin utilizarea unei rețele publicitare care direcționează anunțuri relevante către utilizatorii care accesează conținutul editorilor. În contextul IAB Framework, rețelele publicitare și agenții de publicitate sunt numiți „furnizori de publicitate”. Furnizorii din cadrul IAB sunt agenții de publicitate terți cu care editorul a ales să se asocieze. Furnizorii afișează conținut terță parte pe site-ul web al editorilor. Acestea sunt cele care setează cookie-uri de marketing pe browserul utilizatorului final, pentru a afișa reclame relevante potențialilor clienți.
Furnizorii de gestionare a consimțământului (furnizori de tehnologie CMP) furnizează tehnologia care permite consimțământul utilizatorului pentru prelucrarea datelor pe site-ul editorilor. În cadrul IAB, acestea semnalează setările de consimțământ ale utilizatorilor finali către furnizorii care operează pe site-ul web curent.
TCString: noua limbă IAB TCF 2.0
Limbajul comun al framework-ului IAB este așa-numitul TCString. Cu acest șir de informații, operatorii de site-uri web, publisher-ii și alte aplicații pot comunica furnizorilor opțiunile vizitatorilor (pentru ce și-a oferit consimțământul), indiferent dacă utilizatorul a optat sau nu. Important de știut este că doar un CMP certificat IAB poate crea un astfel de string.
IAB TCF 2.0 este o provocare pentru toată lumea!
Dar nu vă faceți griji: am considerat că este sarcina noastră să implementăm cerințele IAB cât mai lin, ușor de utilizat, dar și cat mai performant posibil, astfel încât clienții noștri să poată beneficia cu ușurință de TCF 2.0, asigurându-și veniturile din publicitate.
Resurse suplimentare: https://iabeurope.eu/tcf-2-0/