https://intelia.ro/wp-content/uploads/2020/12/1-6.jpg

Știm că mulți designeri folosesc instrumente precum Adobe Photoshop sau Sketch pentru a crea anunțurile grafice/bannere pentru reclamele online.

Din păcate, aceste instrumente îi obligă pe designeri să rămână blocați în epoca GIF. Aceștia sunt deja familiarizați cu aceste instrumente, iar GIF-urile sunt foarte ușor de creat. Însă, în prezent, clienții și consumatorii interesați de mediul online au nevoie de mai mult de 256 de culori, reclame pixelate care trec de la cadru la cadru. Ei au nevoie de culori atrăgătoare, imagini clare și … mișcare – cu siguranță au nevoie de mișcare!

În afară de asta, nu doriți un pic mai multă libertate creativă? Dacă acest lucru vi se pare familiar, poate fi necesar să faceți tranziția la bannere pentru reclame online în formatul HTML5. Totuși, s-ar putea să aveți nevoie de abilități de programare sau să solicitați să fie făcute de către un dezvoltator cu experiență.

Ce format de fișier de anunțuri grafice ar trebui să folosiți?

Când vine vorba de a decide formatul de fișier pentru anunțurile grafice, s-ar putea să vă vină în minte o mulțime de întrebări, cum ar fi:

  1. Ce format se acceptă pentru reclamele Google?
  2. Care este diferența dintre JPEG, GIF și HTML5?
  3. Care sunt avantajele și dezavantajele fiecăruia dintre ele?
  4. Cum se creează?

Formatul și dimensiunea anunțurilor grafice populare

Înainte de a arunca o privire la fiecare dintre formatele folosite, trebuie să înțelegem care sunt cele cinci dimensiuni de anunțuri care sunt mai populare, conform Google:

  • 300×250 – Medium Rectangle
  • 336×280 – Large Rectangle
  • 728×90 – Leaderboard
  • 970×250 – Billboard
  • 300×600 – Half Page
  • 320×100 – Large Mobile Banner

Să luăm în considerare acești factori:

  • Dimensiune fișier banner: este crucial să avem în vedere dimensiunea fișierului bannerului. Trebuie să vă asigurați că dimensiunea bannerului nu depășește 150 KB indiferent de formatul utilizat de dvs. Dacă utilizați convertoare online pentru a modifica dimensiunea fișierului, atunci bannerele vor deveni complet neclare. Prin urmare, trebuie să rețineți că ar trebui să-l comprimați la un nivel minim, astfel încât, în format brut, să aibă pixeli mai mici.
  • Buton îndemn: există o mulțime de bannere gratuite pe tot Internetul. Cu toate acestea, una dintre metodele de succes reprezintă simpla utilizare a unui buton de îndemn. Prin urmare, trebuie să atrageți instantaneu oamenii cu ajutorul acestui buton (CTA). Cu toate acestea, vă sfătuim să evitați utilizarea anumitor formulări CTA, cum ar fi „Faceți clic aici”, din cauza ratei reduse de toleranță a Google pentru astfel de mesaje pentru clic.

Cele mai utilizate formate ale anunțurilor grafice

gif png jpg

Cele mai utilizate formate ale anunțurilor grafice sunt: JPEG, PNG, GIF, HTML5 și HTML5 AMP

Formatele statice sunt cele PNG și JPEG, iar cele pentru format animat sunt GIF, HTML AMP și HTML5. Din experiența noastră, vă sfătuim să evitați utilizarea formatului static, deoarece este considerat a fi prea demodat. Acesta va fi umplut cu mult text dacă încercați să puneți multe informații pe el. Prin urmare, a merge cu un format animat este mult mai benefic.

1. JPEG

JPG sau JPEG este considerat a fi cel mai comun tip de fișier de imagine utilizat în întreaga lume. Acest format este utilizat frecvent de către oameni pentru bannere pe rețele sociale, site-uri web, precum și pentru alte scopuri. Acest tip de fișier de imagine poartă numele creatorilor săi: „Joint Photographic Experts Group”.

Avantaje:

  • Folose;te un număr imens de culori.
  • Tipul de fișier JPG este disponibil în calitate scăzută, medie și înaltă, în funcție de necesitate.

Dezavantaje:

  • Calitatea fișierului va scădea atunci când încercați să reduceți dimensiunea fișierului.

2. PNG

Acest format de fișier este considerat un format „fără pierderi”. Înseamnă că puteți edita cu ușurință imaginea fără a compromite chiar și calitatea. PNG este o abreviere pentru Portable Network Graphics. Se știe că acest format este utilizat pe scară largă în proiectarea web.

Avantaje:

  • Imagini cu fundaluri semi-transparente sau transparente.
  • Folosit pentru imagini mici, cum ar fi sigle sau elemente grafice.

Dezavantaje:

  • Dimensiunea fișierului este mult mai mare.

3. GIF

Acesta poate fi utilizat atât în ​​format animat, cât și în format static. Cu toate acestea, oamenii preferă să-l folosească de obicei în format animat. Agențiile de publicitate din întreaga lume folosesc GIF-uri pe scară largă, deoarece pot fi create cu ușurință fără cunoștințe solide de programare.

Vă sugerăm folosirea de maxim trei cadre pe GIF cu o marime de 150 KB. Cu toate acestea, dacă utilizați mai mult de 3 cadre, atunci calitatea va fi compromisă (va arăta foarte urât, neclar și cu pierderi).

Avantaje:

  • Poate fi realizat foarte ușor

Dezavantaje:

  • Uneori pot deveni destul de mari datorită modului în care aceste fișiere rulează o animație (cadru cu cadru).
  • Cel mai mare dezavantaj este ca poate prezenta aproximativ 256 culori, ceea ce înseamnă că animațiile GIF nu vor avea cea mai bună calitate a imaginii.

Cerințe Google pentru GIF animat:

  • Lungime: 30 secunde sau mai scurtă.
  • Buclă: poate rula în buclă. Trebuie oprită după 30 secunde.
  • Viteză: mai mică de 5 FPS

4. HTML5

Rețeaua de display Google a făcut un anunț cu privire la întreruperea acceptării anunțurilor Flash. Și în timp, reclamele animate HTML au preluat controlul. În 2020, cel mai faimos format de banner a fost (deja) HTML5. Folosește Javascript și CSS și permite crearea unor tranziții și efecte de animație incredibile.

Avantaje:

  • Este un fișier (sau o arhiva) în format web standard. Înseamnă pur și simplu că este acceptat de fiecare browser și sistem de operare.
  • Dimensiunea este mai mică decât fișierele GIF animate
  • Permite încorporarea conținutului audio, video și rich media

Dezavantaje:

  • Instrumente de dezvoltare HTML5 sunt necesare pentru a lua în considerare modificările aduse sistemului Android, iOS sau Windows și pentru a efectua modificările necesare în cod.
  • Sunt necesari ani de practică și studiu pentru a stăpâni limbajul de programare.

5. AMP HTML5

AMP este o abreviere pentru proiectul Accelerated Mobiles Page. Este o inițiativă open source și care vizează îmbunătățirea internetului. Viziunea acestui proiect este de a face site-urile și reclamele să fie frumoase, mai rapide și performante pe toate dispozitivele.

Reclamele AMP sunt mai mici, mai rapide și mai sigure. Se știe că oferă o experiență de utilizare mai bună și crește rata de implicare.

Avantaje:

  • De 6 ori mai rapid decât reclamele obișnuite
  • Oferă o experiență mai bună datorită naturii sale mai ușoare
  • Potrivit Google Ads, anunțurile AMP HTML pot fi difuzate atât pe paginile AMP, cât și pe paginile non-AMP, incluzând atât medii web desktop, cât și mobile.

Dezavantaje:

  • Setările precum efectele de estompare, rularea în buclă, adresele URL de acțiune și elementele încorporare nu vor funcționa.

Reclamele online: 3 motive pentru care HTML5 este mult mai bun decât GIF

Mai întâi, să explicăm de ce utilizarea formatului HTML5 pentru bannere pentru reclamele online este mult mai bună decât utilizarea formatului GIF.

HTML5 vs GIF

Ne vom concentra asupra dezavantajelor formetelor GIF, comparându-le cu beneficiile formatului HTML5.

Motivul nr. 1: utilizarea culorii estompate și imagini neclare

Fișierele GIF au 8 biți, ceea ce înseamnă că pot afișa doar 256 de culori. Când creați bannere digitale în HTML5, aveți aproximativ 16,7 milioane de culori. Pe ecranele de ultimă generație (retină) pe care le avem în zilele noastre, un GIF pe 8 biți devine rapid foarte plictisitor.

În afară de acest aspect, GIF-urile nu sunt capabile să răspundă la cerințe de dimensiuni diferite. În schimb, anunțurile HTML5 sunt create folosind un sistem de layer-e, acestea sunt create utilizând fișiere separate, făcându-le capabile să își reducă dimensiunea.

Motivul nr. 2: nu există elemente interactive

Există un banner HTML5 cu mai multe fișiere de cod și imagini într-un singur container, ceea ce face posibilă afișarea animațiilor, videoclipurilor și a altor elemente rich media. Gândiți-vă la butoane care se măresc la trecerea cu mouse-ul și puteți apela la acțiuni care apar atunci când sunteți pe cale să faceți clic. Deoarece GIF-urile reprezintă imagini în buclă, acestea nu vă pot oferi posibilități interactive.

Motivul nr. 3: dimensiuni mai mari ale fișierelor

GIF-urile și bannerele HTML5 sunt afișate complet diferite. Când GIF-urile sunt în mișcare, ele trebuie să redea fiecare pixel în timpul redării. Fiecare cadru poate avea cu ușurință 70kb și, cu cât afișați mai multe cadre, cu atât este mai mare dimensiunea fișierului.

Când vine vorba de reclame HTML5, animațiile schimbă doar o parte a fișierului, cum ar fi un singur strat (layer) sau element. Restul creației rămâne aceeași. Acest lucru face ca bannerele în format HTML5 să fie mult mai mici decât GIF-urile animate. Întrucât majoritatea rețelelor de publicitate sau a platformelor Demand-Side (DSP) au o limită de 150 KB, ar fi înțelept să alegeți HTML5 în defavoarea formatului GIF.

Pe scurt: fișierele GIF sunt mai mari, nu vă oferă elemente interactive, iar utilizarea culorilor este teribilă. În schimb, formatul HTML5 vă oferă mult mai multă libertate creativă. Puteți utiliza toate culorile dorite, puteți adăuga numeroase elemente interactive și vă puteți menține dimensiunea fișierului cu mult sub limită.

Concluzie: Folosiți formatul HTML5

Știți ce va crește CTR, rata de conversie, precum și rentabilitatea investiției? Alegerea corectă a formatului de fișier potrivit pentru reclamele dumneavoastră.

Trebuie să utilizați formatele animate în locul celor statice. Dacă ne întrebați despre lista de priorități a tuturor formatelor de mai sus, atunci primul din listă va fi HTML5, urmat de AMP HTML5. După AMP HTML5, trebuie să luați în considerare utilizarea unui GIF. În partea de jos a listei de priorități a formatelor de fișiere perfecte apar formatul de fișier JPG și PNG.

Lucrurile detaliate mai sus îmbunătățesc, cu siguranță, aspectul reclamelor dvs. care vor putea duce la o creșterea a conversiei către utilizatori/clienți.

Sfatul nostru: lucrați cu persoane care vă pot asigura că reclamele dvs. sunt bine create, sunt animate, au un posibil impact ridicat, astfel încât persoanele potrivite să fie vizate la momentul potrivit – cu mesajul potrivit! Vizualizați câteva exemple de astfel de bannere pentru reclame online.

Imaginile folosite în acest articol:

Imagine de Gerd Altmann de la Pixabay

Imagine de Dominic Flamini de la Pixabay