https://intelia.ro/wp-content/uploads/2020/12/1-6.jpg
Servicii Google

Google a suferit o întrerupere la nivel mondial, cu eșecuri raportate la toate serviciile Google, inclusiv Gmail, Google Calendar și YouTube. Începând cu ora 11.50 GMT, întreruperile par să fi afectat marea majoritate a serviciilor Google, în afară de căutare, care a funcționat în mare parte neafectată.

Multe servicii de la Alphabet Inc (Google), inclusiv YouTube, Gmail și Google Drive, au fost nefuncționate pentru utilizatorii din întreaga lume luni, 14 decembrie 2020.

Utilizatorii care au încercat să acceseze serviciile au primit mesaje de eroare, iar toate serviciile din tabloul de stare intern al serviciilor Google au fost marcate cu roșu, indicând întreruperi.

Site-urile de socializare au devenit pline de hashtag-uri, inclusiv #googledown și #YouTubeDOWN, deoarece sute de milioane de utilizatori de Internet au încercat în zadar să se conecteze la serviciile Google.

Tabloul privind starea serviciilor Google

Google confirmă: serviciile Google au căzut

GOOGLE a confirmat că întreruperea serviciilor la nivel mondial a fost cauzată luni, 14 decemrie 2020, de o defecțiune tehnică a propriilor sisteme.

Gigantul tehnologic a văzut că toate aplicațiile sale majore, inclusiv YouTube și Gmail, au devenit offline luni, 14 decembrie 2020, dimineața, iar milioane de oameni nu au putut să acceseze serviciile Google.

Compania a declarat că întreruperea a avut loc în cadrul sistemului său de autentificare, care este folosit pentru conectarea persoanelor în conturile lor, din cauza unei probleme interne și și-a cerut scuze utilizatorilor.

Într-o declarație emisă luni seara, Google a declarat că a suferit o „întrerupere a sistemului de autentificare” de 45 de minute, cauzată de o „problemă internă privind cotele de stocare”.

„Astăzi, Google a experimentat o întrerupere a sistemului de autentificare timp de aproximativ 45 de minute din cauza unei probleme interne legată de cota de stocare. Serviciile care necesită conectarea utilizatorilor au înregistrat rate de eroare ridicate în această perioadă „

a declarat un purtător de cuvânt Google într-un comunicat

„Problema sistemului de autentificare a fost rezolvată la 4:32 AM PT. Toate serviciile sunt acum restaurate. Ne cerem scuze tuturor celor afectați și vom efectua o revizuire aprofundată pentru a ne asigura că această problemă nu poate să reapară în viitor. ”

purtător de cuvânt Google

Incidentul a avut un impact amplu, întrucât alte servicii Google, cum ar fi Google Maps, precum și Calendar și aplicația Google Drive, Google Classroom si Google Meet, AdWords si AdSense, Google Play și Google Home, au fost toate listate ca fiind afectate de întrerupere în propriul sistem de monitorizare al companiei.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Google, cauza principală a erorii a fost determinată de instrumentele interne ale companiei care nu au alocat suficient spațiu de stocare serviciilor care gestionează autentificarea.

Când depozitul respectiv s-a umplut, sistemul ar fi trebuit să facă automat mai mult spațiu disponibil; în schimb, se pare că nu a făcut-o, ceea ce a însemnat că sistemul s-a prăbușit, la fel ca un computer atunci când încearcă să funcționeze cu un hard disk plin.

Acest eșec a făcut ca instrumentele care nu funcționează fără conectare, precum Gmail și Google Calendar, să fie indisponibile în totalitate.

Serviciile terță parte care utilizează platforma de autentificare Google au continuat să fie accesibile pentru utilizatorii care erau deja conectați, dar nu au funcționat atunci când utilizatorii au încercat să se conecteze sau să se deconecteze de la un anumit serviciu. Aplicațiile și serviciile terților care se bazează pe serviciile back-end ale Google, cum ar fi Pokémon Go, au fost, de asemenea, afectate de această problemă.

Servicii precum YouTube au eșuat în totalitate pentru utilizatorii care au fost deja conectați la un cont Google, dar au putut fi accesate în modul „navigare privată” pentru a vizualiza versiunea deconectată a site-ului, care a funcționat în continuare.

Incidentul a perturbat grav serviciile pentru multe locuri de muncă. Google Suite, unul dintre serviciile afectate, gestionează nu numai comunicarea prin e-mail, ci și mesageria intra-birou prin serviciile Chat și Meet, precum și activitatea reală prin Google Docs, Sheets și Slides.

Unele dintre serviciile afectate de Google sunt printre cele mai utilizate pe scară largă din lume – YouTube are peste două miliarde de utilizatori activi, în timp ce Gmail este cea mai populară platformă de e-mail din lume, cu peste 1,5 miliarde de utilizatori.

Site-ul de monitorizare DownDetector a raportat, de asemenea, că utilizatorii au semnalat probleme la accesarea magazinului Google Play și a instrumentelor de comunicare Google Meet și Hangouts.

Riscurile concentrării digitale

Incidentul, cu impact la nivel global, i-a determinat pe mulți să evidențieze riscurile concentrării digitale, în cazul în care întreruperea unei singure companii reduce o proporție substanțială a activității online.

Răspunzând incidentului, Adam Leon Smith, președintele Grupului de interes special în testarea software-ului (“Special Interest Group in Software Testing”) de la BCS, Chartered Institute for IT, a evidențiat problemele cu care se confruntă utilizatorii produselor inteligente Google de tipul “smart home” în timpul întreruperii și a declarat că incidentul a arătat cât de dependentă de tehnologie este lumea astăzi.

„Oamenii stau în întuneric, incapabili să-și aprindă luminile controlate de Google Home. În ultimele mele două întâlniri virtuale nu am reușit să folosesc prezentările planificate deoarece sunt stocate în Google Slides”.

a spus Adam Leon Smith

Întreruperea Google a urmat unui eșec asemănător la Amazon la sfârșitul lunii noiembrie. Acolo, centrul de date al companiei, din Virginia, a căzut timp de aproape 90 de minute, eliminând nu numai Amazon pentru majoritatea utilizatorilor, ci și multe alte servicii și site-uri web care se bazează pe AWS, serviciul de cloud computing al companiei.

Companiile, inclusiv site-ul de partajare a fotografiilor Flickr, serviciul Podcasting Anchor, serviciul de streaming Roku și altele au fost afectate de această întrerupere.

„Dependența noastră de tehnologie a crescut atât de mult, dar suma cheltuită pentru fiabilitate, testare și calitate nu a crescut în paralel. Multe companii își vor revizui SLA-urile cu Google începând de azi și își vor da seama că afacerea lor depinde de un set complet de elemente în afara controlului lor. ”

a spus Adam Leon Smith

Concentrându-se asupra inaccesibilității Google Drive, Antony Edwards, șef operațional la furnizorul de testare și monitorizare Eggplant, a spus, din propria sa perspectivă:

„Modelele de lucru s-au schimbat masiv de-a lungul anului și acest lucru pune noi cerințe și presiuni asupra infrastructurii. Operatorii de rețea sunt în centrul acestui lucru și, în general, au făcut o treabă uimitoare de a ține oamenii conectați și de a face față cererii crescute, dar întreruperea de pe Google Drive de astăzi evidențiază cât de dificil este acest proces – chiar și cele mai mari companii de tehnologie din lume se străduiesc să obțină acest lucru.”

Antony Edwards

Se pare că o gamă uriașă de servicii Google au fost afectate luni, aproximativ o oră. Este, de asemenea, un moment alarmant, despre cât de departe ajunge Google și cât de multe dintre serviciile noastre – productivitate, divertisment și acasă / utilitate – sunt legate de un singur furnizor.

Totuși, trebuie subliniat că este un eșec fără precedent pentru un sistem care a devenit unul dintre cei mai mari factori de trafic și activitate de pe internet, cu miliarde de utilizatori în diferite proprietăți ale Google.

Serviciile Google au căzut, prima dată în 7 ani

Intreruperea a afectat aproape toate serviciile Google.

Este un moment foarte nepotrivit pentru ca Google să pice, în timp ce multe școli depind de serviciile lor, cum ar fi Google Classroom și Docs, în momente în care școala online este singura modalitate de învățare a elevilor și studenților, în perioada care o trăim, pandemia de Covid-19.

Din căte se poate observa, acest incident este mai grav decât cel de acum 7 ani, care a durat 5 minute, iar Google, la acel moment, a pierdut 500.000 USD.

Google a căzut, teoria conspirației a apărut!

În timp ce toată lumea privea pe rețelele de socializare sutele de mii de mesaje cu privire la incidentul produs care afecta serviciile Google, unii internauți nu au ezitat să facă o legătură între incidentul produs la Google și atacul din același timp al unor presupuși hackeri ruși către agenții federale americane.

Într-unul dintre cele mai îndrăznețe atacuri din istoria recentă, agențiile guvernamentale americane au fost atacate ca parte a unei campanii globale care a inserat o vulnerabilitate în actualizările software ale unei companii americane. Hackerii, suspectați ca fiind ruși, se presupune că ar fi cei care au atacat recent firma de securitate cibernetică FireEye Inc.

Securitate cibernetică

Departamentul pentru Securitate Internă a fost una dintre agențiile atacate, pe lângă Departamentele de Trezorerie și Comerț, a raportat Reuters.

Atacul foarte sofisticat a vizat actualizările software-ului utilizat pe scară largă de la SolarWinds Corp. din Austin, Texas, care vinde produse tehnologice către o listă de ținte sensibile, incluzând Departamentul de Stat, Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, FBI, toate cele cinci ramuri ale armatei SUA și 425 de corporații din Fortune 500, potrivit site-ului web al companiei și a datelor guvernamentale.

SolarWinds a declarat luni, că până la 18.000 de clienți ar fi putut fi expuși atacului cibernetic, în care hackerii „au introdus o vulnerabilitate în produsele sale de monitorizare Orion”. Compania a declarat că a alertat clienții relevanți și a oferit instrucțiuni pentru atenuarea riscurilor.

Seria de atacuri ar putea fi una dintre cele mai grave din istoria recentă, deși multe informații rămân încă necunoscute, inclusiv motivul și scopul acestor atacuri.

„Guvernul Statelor Unite este la curent cu aceste rapoarte și luăm toate măsurile necesare pentru a identifica și a remedia eventualele probleme legate de această situație”

John Ullyot, purtător de cuvânt al Consiliului de Securitate Națională

 Toate agențiile civile federale au primit ordinul Agenției SUA pentru Securitate Cibernetică și Infrastructură să își revizuiască rețelele și să deconecteze sau să oprească imediat produsele software Orion ale SolarWinds.

Potrivit FireEye, hackerii au lovit organizații din întreaga lume – în America de Nord, Europa, Asia și în Orientul Mijlociu – și în mai multe sectoare, inclusiv guvern, tehnologie, consultanță, telecomunicații, precum și petrol și gaze. Compania crede că această listă va crește.